Blog

Betulkan 'Apple Watch Tidak Menghantar Data Denyut Jantung yang Konsisten'

Selepas kemas kini Watch OS 1.0.1, beberapa pengguna Apple Watch melaporkan bahawa jam tangan tidak mengirim data degup jantung yang konsisten ke iPhone mereka yang dipasangkan. Sebelum kemas kini perisian, jam tangan berfungsi dengan baik dan digunakan untuk merekam dan mengirim data seperti biasa setiap sepuluh minit. Apakah sebab di sebalik kesulitan ini?

Jam tangan ini dilengkapi dengan sensor jantung yang membaca degupan jantung dengan penggunaan teknologi photoplethysmography. Data yang dirakam disimpan di aplikasi Kesihatan di iPhone. Mungkin ada banyak sebab mengapa jam tangan tidak dapat mengirim data secara konsisten seperti perfusi kulit, gerakan dan perubahan sementara atau kekal pada kulit.

# 1. Perfusi Kulit: Ia bergantung pada persekitaran dan berbeza dari orang ke orang.

# 2. Gerakan: Jam tangan dapat mengukur degupan jantung jika badan anda bergerak berirama seperti berlari atau berbasikal.

# 3. Perubahan pada Kulit: Sebarang perubahan sementara atau kekal pada kulit seperti; calar atau tatu boleh menghalang jam tangan merakam degupan jantung.

Menurut Apple , walaupun dalam keadaan ideal, jam tangan tidak dapat mengirimkan degupan jantung yang boleh dipercayai setiap masa. Jam Tangan mengukur degupan jantung secara berkala setiap sepuluh minit tetapi tidak akan melakukannya, jika anda bergerak, atau lengan anda bergerak.

Apple Watch Tidak Menghantar Data Denyut Jantung yang Konsisten

Berikut adalah dua helah yang dapat membantu jam tangan menghantar data degupan jantung secara konsisten ke iPhone. Mari cari!

Pakai Jam Tangan Anda Sesuai

Pastikan jam tangan anda sesuai. Ini membantu membiarkan jam tangan anda mengukur degupan jantung secara konsisten.

Pengesanan Pergelangan Tangan Trick untuk Hasil yang Lebih Baik

Langkah 1. Matikan Deteksi Pergelangan Tangan (buka aplikasi Apple Watch di iPhone → Jam Tangan sayaUmumPengesanan Pergelangan Tangan . )

Langkah # 2. Mulakan semula Apple Watch anda dengan menekan dan menahan butang sisi dan Digital Crown sekaligus.

Langkah # 3. Hidupkan Pengesanan Pergelangan Tangan.

Itu sahaja! Mudah-mudahan, peranti yang boleh anda pakai dapat melakukan tugas seperti biasa.