Blog

Cara Mengubah Lokasi Muat turun Safari di iPhone

Dengan pengurus muat turun terbina dalam iOS 13, anda boleh menguruskan muat turun safari di iPhone anda. Secara lalai, fail yang anda muat turun disimpan di iCloud, membolehkan anda mengakses muat turun dari mana-mana peranti Apple anda. Walau bagaimanapun, anda juga boleh menukar lokasi muat turun Safari di iOS 13 pada iPhone. Ini membolehkan anda menyimpan muat turun di storan tempatan peranti anda atau perkhidmatan storan awan lain seperti Google Drive, Dropbox, dll. Mari lihat apa yang terlibat.

Cara Mengubah Lokasi Muat turun Fail Lalai Safari di iOS 13 dan iPadOS 13

Apabila anda memilih untuk memuat turun sesuatu dari tetingkap penyemak imbas, jelas untuk menyimpan fail untuk rujukan di masa hadapan. Namun, apabila tiba masanya, kami tidak dapat mencari fail tersebut.

Menukar lokasi muat turun adalah salah satu tugas yang akan membantu anda melancarkan muat turun anda. Jadi, tetapkan folder / pemacu mengikut kehendak anda dan jangan habiskan berjam-jam mencari fail yang anda muat turun.

Langkah 1. Buka aplikasi Tetapan pada iPhone anda dan ketik Safari .

Langkah # 2. Tatal ke bahagian Umum dan ketik pada Muat turun.

Langkah # 3. Sekarang, ketik Lain .

Langkah # 4. Ketik pada Drive iCloud atau iPhone Saya atau perkhidmatan storan pihak ketiga yang ditambahkan ke peranti anda dan ketik Folder yang  ingin anda muat turun.

Langkah # 5. Sekiranya anda ingin menambahkan folder baru, ketuk ikon berbentuk folder dari sudut kanan atas → Namakan folder → Ketuk  Selesai dari sudut kanan atas.

Langkah # 6. Akhirnya ketuk Selesai untuk mengesahkan perubahan dan keluar dari aplikasi.

Selamat memuat turun !!

Dengan kemampuan untuk menukar muat turun fail Safari di iOS, Apple telah mengurangkan keperluan aplikasi pihak ketiga dan semua risiko privasi yang bersamanya. Saya benar-benar menikmati tweak yang telah dimasukkan oleh Safari melalui kemas kini iOS 13.

Adakah anda tahu bahawa sekarang anda boleh menanda buku semua tab terbuka di Safari? Tidakkah ciri-ciri ini menjadikan penyemak imbas iPhone atau iPad anda lebih mesra pengguna? Adakah anda pernah mencuba ciri seperti itu, bagaimana pengalaman anda?