Blog

Cara Membuat Folder Bersarang di iPhone dan iPad

Aplikasi iPhone anda mengatur kehidupan anda dengan sebaiknya. Baik kecergasan, makanan, muzik, pekerjaan atau lain-lain, semua aplikasi tetap dapat dicapai dengan cepat di layar utama anda. Tidak diragukan lagi, skrin utama anda boleh menyimpan banyak aplikasi tetapi kadang-kadang kelihatan sangat kacau di skrin utama anda dan akhirnya anda dapat mencari aplikasinya.

Inilah folder untuk menyelamatkan. Mereka tidak hanya dapat menjimatkan ruang di layar Anda, tetapi juga memungkinkan Anda menjaga aplikasi Anda disusun sesuai jenis, warna, keperluan atau apa sahaja yang anda tetapkan.

Sekarang dengan kesalahan tersembunyi di iOS, anda boleh menjadi spesifik dengan meletakkan folder di dalam folder dan tidak hanya menjimatkan masa tetapi juga ruang di skrin anda.

Anda boleh memilih dari kaedah yang disebutkan di bawah dan mengikuti langkah-langkah untuk membuat folder bersarang anda sendiri. Ini adalah proses yang agak mengecewakan, membingungkan dan memakan masa kerana anda perlu mengetuk berulang kali pada folder induk dan walaupun itu tidak ada kejayaan. Walau bagaimanapun, jika anda ingin memastikan skrin utama iPhone anda dalam keadaan sempurna, anda harus meneruskan prosesnya.

Cara Membuat Folder Bersarang di iPhone dan iPad

Kaedah 1.

Langkah # 1 . Ketik dan tahan aplikasi atau folder sehingga mula goyah.

Langkah # 2 . Ketuk dan tahan pada folder yang anda mahu pindahkan ke folder utama.

Langkah # 3 . Pegang folder dan terus mengetuk folder utama.

Langkah # 4 . Apabila folder dibuka , seret folder yang anda pegang dan masukkan ke folder utama.

Langkah # 5. Simpan perubahan dengan menekan butang utama.

Terdapat kaedah alternatif yang agak mudah untuk menambahkan folder ke folder lain pada iPhone / iPad yang menjalankan iOS

Kaedah 2

Langkah 1. Pergi ke Tetapan → Pilih Umum .

Langkah # 2. Ketuk Kebolehcapaian  → Togol pada Reduce Motion untuk mengurangkan kesan paralaks semasa memasuki aplikasi dan folder.

Langkah # 3 . Ketuk dan tahan aplikasi atau folder sehingga goyangan bermula. Dan tambahkan folder ke dok.

Langkah # 4 . Mula mengetuk di dok tempat folder itu berada. Ini akan membolehkan anda masuk dan keluar dari folder, berulang-ulang.

Langkah # 5 . Semasa anda bergerak masuk dan keluar dari folder, Ketuk dan Tahan folder lain di Skrin utama.

Langkah # 6 . Sekarang pindahkan folder yang ditahan, pada folder yang selalu anda ketuk.

Langkah # 7 . Untuk Simpan , tekan Butang Utama.

Seperti yang saya nyatakan pada awalnya, ia akan menjimatkan banyak ruang skrin dan cukup mudah tetapi sekiranya anda ingin membalikkan prosesnya. Cukup seret aplikasi / folder ke luar folder induk.

Ini akan mengembalikan susun atur skrin seperti sebelum meletakkan folder, tanpa merosakkan data pada peranti anda.

Oleh kerana ia adalah proses yang rumit, saya berharap Apple membawa beberapa kaedah yang baik untuk memudahkan hidup kita.