Blog

Cara Mengakses Fail Pemacu iCloud di iPhone dan iPad

Aplikasi fail menjadikannya lebih mudah untuk menguruskan fail pada iPhone dan iPad anda. Sekarang, anda tidak memerlukan aplikasi pihak ketiga untuk mengawal dokumen pada peranti anda. iCloud Drive bukan lagi aplikasi mandiri kerana disatukan dengan pengurus fail asli. Oleh itu, untuk mengakses fail dari iCloud Drive pada iPhone dan iPad anda, anda perlu pergi ke aplikasi Files.

Aplikasi fail juga disatukan dengan perkhidmatan awan lain seperti Dropbox, Box dll. Oleh itu, anda boleh mengakses dan mengurus semua fail anda yang diselaraskan dengan perkhidmatan penyimpanan fail dan penyegerakan yang disokong terus dari aplikasi.

Cara Mengakses Fail Pemacu iCloud di iPhone dan iPad

Langkah 1. Lancarkan aplikasi Files pada peranti iOS anda → Sekarang, ketuk pada tab Browse di bahagian bawah.

Langkah # 2. Di bawah Lokasi , ketik iCloud Drive.

Sekarang, periksa semua fail anda yang tersimpan di iCloud.

Cara Menggunakan Aplikasi Fail pada iPhone dan iPad

Kami telah membuat panduan lengkap mengenai cara menggunakan aplikasi Files di iDevice anda. Oleh itu, jika anda belum memulakannya atau ingin menggunakannya dengan sempurna, lompatlah ke siaran ini.

Itu sahaja!

Mengakhiri:

Aplikasi fail adalah tambahan selamat datang untuk iOS 11. Walaupun mungkin tidak kaya dengan ciri seperti beberapa pengurus fail pihak ketiga yang paling popular seperti Dokumen, ia masih sangat berguna. Beritahu saya pendapat anda dalam komen di bawah.

Anda mungkin ingin melihat-lihat catatan ini juga:

  • Cara Menyesuaikan Tag di Aplikasi Fail
  • Cara Memulihkan Dokumen yang Dihapus di Aplikasi Fail
  • Aplikasi Pengurus Fail Terbaik untuk iPhone dan iPad
  • Cara Mengimbas Dokumen di Aplikasi Catatan