Blog

iPhone Tersekat pada Logo Apple? Inilah Cara Memperbaikinya

Ini boleh menakutkan jika iPhone anda terpaku pada logo Apple. Anda mungkin menganggapnya telah membeku, dan dengan demikian perjalanan ke pusat servis pasti. Tetapi sebelum anda melakukannya, ini lebih banyak mengenai masalah ini. Dan kemudian, beberapa pembetulan sebenar untuk menyelesaikannya.

Mengapa iPhone Saya Tersekat pada Logo Apple?

IPhone anda tidak akan melepasi logo Apple, kebanyakannya pada salah satu kesempatan berikut.

    • Semasa atau selepas kemas kini perisian.
    • Semasa anda memasang atau menurunkan versi beta.
    • Semasa melakukan jailbreak pada iPhone.
    • Memulihkan peranti dari sandaran.
    • Semasa anda memindahkan iPhone anda dari peranti sebelumnya.

Setelah mengetahui mengapa masalah ini berlaku, marilah kita melihat beberapa kemungkinan penyelesaian untuk memperbaikinya. Kaedah ini berfungsi untuk iPhone 12 Series , iPhone 11 Series, iPhone XR dan X Series , iPhone SE 2020 , atau mana - mana model iPhone yang anda ada.

Catatan: Sebelum meneruskan, pastikan bar kemajuan pada skrin iPhone anda tidak bergerak sekurang-kurangnya satu jam.

Apa yang Perlu Dilakukan Sekiranya iPhone Terjebak pada Logo Apple?

  • Mulakan Semula iPhone Anda
  • Masukkan iPhone ke dalam Mode Pemulihan
  • Gunakan Mod DFU untuk Memulihkan iPhone Anda

Mulakan Semula iPhone Anda

Salah satu penyelesaian yang paling tidak rumit adalah memaksa but semula peranti. Ini akan menghentikan proses di pertengahan jalan dan membuat anda keluar dari keadaan ini. Langkah untuk memulakan semula secara berbeza berbeza untuk model iPhone dan iPad yang berbeza. Kami mempunyai catatan terperinci yang merangkumi perkara ini.

Masukkan iPhone ke dalam Mode Pemulihan

Mod Pemulihan adalah perkara kedua untuk dicuba sekiranya anda tidak dapat memaksa but semula iPhone anda. Apabila peranti anda tersekat pada logo Apple, masukkan dalam mod pemulihan dan kemudian keluar dari mod ini. Anda juga boleh mencuba mengemas kini atau memulihkan menggunakan komputer (Mac atau Windows PC) ketika berada dalam mod pemulihan.

Langkah untuk meletakkan dan keluar dari mod pemulihan berbeza untuk model iPhone yang berbeza. Panduan terperinci dan mudah diikuti kami akan memberitahu anda semua tentangnya.

Gunakan Mod DFU untuk Memulihkan iPhone Anda

DFU bermaksud Kemas Kini Firmware Peranti. Ini adalah (hampir) pembetulan yang pasti apabila iPhone tidak dapat menghidupkan Logo Apple yang lalu. Untuk mengambil petikan dari artikel kami sendiri, kami menggambarkan mod DFU sebagai ' ini adalah tahap pemulihan tertinggi yang dapat anda lakukan pada peranti anda. "Jadi, jika reboot paksa atau bahkan mod pemulihan tidak membawa kejayaan, mod DFU adalah cara yang tepat.

iPhone Masih Tersekat pada Logo Apple? Tidak ada yang berfungsi?

Secara mudah, jika mod DFU tidak membantu, itu bermakna masalahnya telah meningkat. Mungkin masalah perkakasan. Dalam keadaan seperti itu, lebih baik menghubungi Apple Support menggunakan salah satu daripada pelbagai cara - panggilan, sembang, e-mel, bahkan Twitter. Sekiranya anda mempunyai Kedai Apple berdekatan, anda juga boleh membuat lawatan.

Itu sahaja, kawan!

Melog…

Inilah caranya agar iPhone tidak melepasi logo Apple untuk berfungsi semula. Selepas kemas kini atau pemulihan, siapkan peranti seperti biasa. Setelah anda melakukannya, log masuk dengan Apple ID yang ada untuk memuat turun semula aplikasinya. Langganan anda dan lain-lain semuanya kekal seperti dulu.

Seterusnya, anda mungkin ingin mengetahui:

  • Cara mengambil sandaran iPhone atau iPad anda dengan betul
  • iPhone Terjebak dalam Mod Zum [Cara Memperbaiki Masalah]
  • Cara Memperbaiki iPhone Stuck pada Skrin Pengecasan
  • Cara Memperbaiki iOS 14 Terjebak pada 'Bersedia untuk Mengemas kini ...'

Ini akan membuat anda sentiasa bersedia sekiranya anda menghadapi situasi serupa di masa depan. Ia juga berguna untuk mengetahui tentang beberapa aplikasi storan dalam talian terbaik supaya anda dapat menyimpan foto, video, dan keperluan lain dengan selamat di awan.