Blog

Cara Memeriksa Kunci Pengaktifan iPhone melalui Halaman Sokongan Apple

Semasa Apple membuang halaman Status Kunci Pengaktifan iCloud pada Januari tahun ini, itu tidak mengejutkan saya. Ini dilakukan untuk tujuan keselamatan untuk mencegah penggodaman yang memanfaatkan kelebihan nombor siri yang dicuri.

Dengan alat web itu, sesiapa sahaja boleh melihat status ciri Kunci Pengaktifan dengan mudah. Diyakini bahawa penggodam akan menggunakan alat web ini untuk mengaktifkan semula iPhone yang dibata. Mereka akan memasukkan IMEI iPhone (International Mobile Equipment Identity) di laman web iCloud Activation Lock untuk menukar nombor siri yang tersimpan di peranti dan memotong Kunci Pengaktifan.

Pembeli atau pemilik yang berpotensi masih boleh melihat status Kunci Pengaktifan iPhone melalui halaman Sokongan Apple kerana terdapat kelemahan. Mari ketahui bagaimana ia berfungsi!

Cara Memeriksa Status Kunci Pengaktifan iPhone melalui Sokongan Apple

Catatan: Silap mata ini mungkin tidak berfungsi untuk semua pengguna, di mana sahaja. Apple akan segera memperbaiki celah ini yang memungkinkan untuk memeriksa status Kunci Pengaktifan.

Langkah 1. Lancarkan mana-mana penyemak imbas web pada peranti iOS atau Komputer anda dan pergi ke halaman web Sokongan Apple.

Langkah # 2. Seterusnya, anda perlu memilih iPhone dari senarai peranti yang tersedia.

Langkah # 3. Sekarang, klik pada mana-mana kategori carian yang berkaitan dengan perkakasan. Sebagai contoh, Pembaikan & Kerosakan Fizikal atau Bateri, Kuasa & Pengecasan. Kemudian, anda perlu memilih masalah tertentu seperti Paparan retak, Skrin atau kualiti paparan.

Langkah # 4. Seterusnya, anda perlu mengklik Hantar / Bawa masuk untuk diperbaiki.

Langkah # 5. Sekarang, masukkan nombor siri iPhone anda, IMEI atau MEID untuk memeriksa status Kunci Pengaktifannya.

Sekiranya Cari iPhone Saya dan Kunci Pengaktifan diaktifkan pada peranti iOS anda, anda akan mendapat pesan yang berbunyi "Maaf tetapi kami tidak dapat membuat pembaikan semasa Cari iPhone saya aktif."

Cuba pilih masalah peranti lain jika anda tidak dapat memeriksa status Kunci Pengaktifan pada peranti anda.

Garisan bawah

Secara jujur, saya sangat gembira dengan penyingkiran alat web yang memungkinkan untuk memeriksa sama ada iPhone dicuri. Ini adalah pencegahan penting yang dapat mencegah penggodaman. Apa pendapat anda? Beritahu kami dalam komen.

Anda mungkin mahu membaca: cara mematikan Cari iPhone Saya dari jauh menggunakan iCloud.