Blog

Cara Menggunakan iPhone Sebagai Modem: Internet Tethered Melalui iPhone

Hotspot Peribadi menjadikannya cukup mudah dan mudah untuk menyambungkan komputer riba, iPad, telefon pintar dan peranti lain ke internet melalui iPhone. Anda tidak perlu lagi mengikat perkara dan menyediakan beberapa perisian untuk menyelesaikannya.

Bergantung pada pembawa anda, ciri Hotspot Peribadi diaktifkan (atau anda mungkin harus mengaktifkannya). Hotspot Peribadi di iPhone inilah yang menjadikan iPhone anda menjadi modem. Sudah tentu, terdapat variasi.

Menariknya, banyak orang terus bertanya bagaimana menggunakan iPhone sebagai modem. Sekiranya anda mencari maklumat itu, kami ada di sini.

Cara Menggunakan iPhone Sebagai Modem

Anda boleh menggunakan iPhone sebagai modem untuk komputer riba / desktop anda dengan menyambungkannya ke sistem.

Langkah 1. Pergi ke Tetapan → Hotspot Peribadi.

Sekiranya Hotspot Peribadi tidak kelihatan atau jika tidak diaktifkan, anda mungkin perlu menghubungi pembawa anda (AT&T, Verizon, dll.) Dan meminta mereka mengaktifkan perkhidmatan untuk nombor anda. Biasanya, ia diaktifkan secara lalai.

Langkah # 2. Hidupkan ciri ini iPhone anda menjadi hotspot aktif hanya apabila anda menghidupkan hotspot peribadi. Ini berlaku walaupun anda menyambungkannya "berwayar."

Langkah # 3. Sekarang sambungkan iPhone anda ke komputer anda melalui kabel USB.

Langkah # 4. Lupakan iTunes. Bukan itu yang kita harapkan jadi jika membukanya, abaikan atau tutup.

Langkah # 5. Di bawah tetapan rangkaian anda (dapat diakses dari bar tugas), kini anda akan melihat iPhone anda disenaraikan sebagai peranti rangkaian. Klik padanya.

Langkah # 6. Setelah disambungkan, anda seharusnya dapat mengakses sambungan 3G / 4G melalui iPhone anda. Ia mula berfungsi sebagai modem.

Ini adalah kaedah yang sangat mudah. Sudah tentu, jika anda ingin menggunakannya sebagai modem Wi-fi, anda hanya akan menghidupkan penerima Wi-fi di komputer riba dan kemudian mencari peranti anda.

Untuk Wi-fi, iPhone anda akan disenaraikan sebagai peranti rangkaian lagi. Walau bagaimanapun, kali ini anda mesti memberikan kata laluan. Anda boleh mendapatkan kata laluan ini (dan mengeditnya, jika diperlukan) di bawah Tetapan → Hotspot Peribadi.

Itu sahaja kalian!