Blog

Cara Menghentikan TV Apple Anda Dari Ke Mod Tidur

Menonton TV berjam-jam bersama pada hari Sabtu atau Ahad yang malas boleh menjadi salah satu aktiviti kegemaran anda, terutamanya pada musim musim sejuk. Dan selama ini, anda biasanya tertidur. Dengan mengambil inspirasi dari anda, Apple TV anda juga mengalami hibernasi.

Secara lalai, Apple TV masuk ke mod tidur selepas satu jam, jadi jika anda menonton sesuatu yang menarik, anda harus mengalami gangguan tersebut. Atau anda perlu menghentikan Apple TV anda daripada memasuki mod tidur.

Sekiranya anda sengaja meletakkan Apple TV anda dalam mod tidur, anda boleh melakukannya dengan menekan lama butang Utama di Siri Remote; ini akan menghasilkan menu dengan pilihan Tidur. Tetapi apabila anda ingin menonton sesuatu untuk waktu yang lama tanpa rehat yang tidak diminta, apa yang harus anda ambil?

Setelah melalui maklumat ini, anda seharusnya dapat menghentikan Apple TV anda daripada tidur walaupun anda membiarkan mesin yang cantik itu tidak tersentuh selama beberapa waktu.

Cara Mencegah Apple TV Anda Dari Keadaan Tidur

Langkah 1. Lancarkan aplikasi Tetapan di Apple TV anda.

Langkah # 2. Ketik pada Umum.

Langkah # 3. Buka Tidur Selepas.

Langkah # 4. Mengubah kelewatan sebelum tidur bermula dari Satu Jam hingga Tidak Pernah.

Langkah-langkah di atas memastikan bahawa Apple TV anda aktif sehingga anda meletakkannya dalam mod tidur dengan beberapa operasi manual. Sekiranya Apple TV anda dalam mod tidur dengan tindakan yang telah ditentukan, anda boleh membangunkannya dengan menekan butang mana pun di alat kawalan jauh. Anda dapat melihat cahaya cahaya kecil di bahagian depan Apple TV.

Perhatikan juga bahawa Apple TV membolehkan anda memilih antara kelewatan tidur bawaan lain seperti 15 minit, 30 minit, 60 minit, lima jam dan sepuluh jam.

Sekiranya anda ingin menghidupkan kembali Apple TV anda ke mod tidur, cukup tekan butang Menu pada Alat Jauh selama satu atau dua saat, dan pilih Tidur atau Batal dari menu pop timbul.

Kongsi maklum balas anda dengan kami dalam komen, di Facebook, Twitter dan Google Plus.